Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: reklama telewizyjna
Pojęcie telewizyjnego spotu reklamowego należy rozumieć jako
reklamę telewizyjną
w znaczeniu art. 1 lit. i) dyrektywy 89/552/EWG zmienionej niniejszą dyrektywą, trwającą nie dłużej niż 12 minut.

The notion of a television advertising spot should be understood as
television advertising
in the sense of Article 1(i) of Directive 89/552/EEC as amended by this Directive having a duration of not...
Pojęcie telewizyjnego spotu reklamowego należy rozumieć jako
reklamę telewizyjną
w znaczeniu art. 1 lit. i) dyrektywy 89/552/EWG zmienionej niniejszą dyrektywą, trwającą nie dłużej niż 12 minut.

The notion of a television advertising spot should be understood as
television advertising
in the sense of Article 1(i) of Directive 89/552/EEC as amended by this Directive having a duration of not more than 12 minutes.

Podstawowymi danymi analizy są: 1) wydatki na
reklamę telewizyjną
w stosunku do całkowitych wydatków na reklamę; 2) wydatki na reklamę telewizyjną per capita; 3) wydatki na reklamę telewizyjną w %...

The key figures for
television advertising
expenditure that have been analysed are: (1)
television advertising
expenditure expressed as a share of total advertising expenditure; (2) television...
Podstawowymi danymi analizy są: 1) wydatki na
reklamę telewizyjną
w stosunku do całkowitych wydatków na reklamę; 2) wydatki na reklamę telewizyjną per capita; 3) wydatki na reklamę telewizyjną w % PKB.

The key figures for
television advertising
expenditure that have been analysed are: (1)
television advertising
expenditure expressed as a share of total advertising expenditure; (2) television advertising expenditure per capita; (3) television advertising expenditure expressed as a percentage of GDP.

Wydatki na
reklamę telewizyjną
w stosunku do całkowych wydatków na reklamę (%)

TV advertising
spending as % of total advertising spending
Wydatki na
reklamę telewizyjną
w stosunku do całkowych wydatków na reklamę (%)

TV advertising
spending as % of total advertising spending

Wydatki na
reklamę telewizyjną
w stosunku do całkowych wydatków na reklamę (%)

TV advertising
expenditure as share of total advertising expenditure (in per cent)
Wydatki na
reklamę telewizyjną
w stosunku do całkowych wydatków na reklamę (%)

TV advertising
expenditure as share of total advertising expenditure (in per cent)

Ta sama sytuacja powstaje w przypadku udziału wydatków na
reklamę telewizyjną
w PKB.

The same pattern can be seen for
television advertising
expenditure as a portion of GDP.
Ta sama sytuacja powstaje w przypadku udziału wydatków na
reklamę telewizyjną
w PKB.

The same pattern can be seen for
television advertising
expenditure as a portion of GDP.

...do całkowitych wydatków na reklamę; 2) wydatki na reklamę telewizyjną per capita; 3) wydatki na
reklamę telewizyjną
w % PKB.

...total advertising expenditure; (2) television advertising expenditure per capita; (3) television
advertising
expenditure expressed as a percentage of GDP.
Podstawowymi danymi analizy są: 1) wydatki na reklamę telewizyjną w stosunku do całkowitych wydatków na reklamę; 2) wydatki na reklamę telewizyjną per capita; 3) wydatki na
reklamę telewizyjną
w % PKB.

The key figures for television advertising expenditure that have been analysed are: (1) television advertising expenditure expressed as a share of total advertising expenditure; (2) television advertising expenditure per capita; (3) television
advertising
expenditure expressed as a percentage of GDP.

Wydatki na
reklamę telewizyjną
(w % PKB)

TV advertising
expenditure as a percentage share of GDP
Wydatki na
reklamę telewizyjną
(w % PKB)

TV advertising
expenditure as a percentage share of GDP

Wydatki na
reklamę telewizyjną
per capita były w roku 2001 niższe niż w Finlandii (42 EUR) i Szwecji (43 EUR) i na przybliżonym poziomie jak w Niderlanbach (45 EUR).

Television advertising
expenditure per capita was lower in 2001 in Finland (EUR 42) and Sweden (EUR 43) and at a similar level in the Netherlands (EUR 45).
Wydatki na
reklamę telewizyjną
per capita były w roku 2001 niższe niż w Finlandii (42 EUR) i Szwecji (43 EUR) i na przybliżonym poziomie jak w Niderlanbach (45 EUR).

Television advertising
expenditure per capita was lower in 2001 in Finland (EUR 42) and Sweden (EUR 43) and at a similar level in the Netherlands (EUR 45).

...są: 1) wydatki na reklamę telewizyjną w stosunku do całkowitych wydatków na reklamę; 2) wydatki na
reklamę telewizyjną
per capita; 3) wydatki na reklamę telewizyjną w % PKB.

...(1) television advertising expenditure expressed as a share of total advertising expenditure; (2)
television advertising
expenditure per capita; (3)
television
advertising expenditure expressed as...
Podstawowymi danymi analizy są: 1) wydatki na reklamę telewizyjną w stosunku do całkowitych wydatków na reklamę; 2) wydatki na
reklamę telewizyjną
per capita; 3) wydatki na reklamę telewizyjną w % PKB.

The key figures for television advertising expenditure that have been analysed are: (1) television advertising expenditure expressed as a share of total advertising expenditure; (2)
television advertising
expenditure per capita; (3)
television
advertising expenditure expressed as a percentage of GDP.

Wydatki na
reklamę telewizyjną
per capita (EUR)

TV advertising
expenditure per capita (in EUR)
Wydatki na
reklamę telewizyjną
per capita (EUR)

TV advertising
expenditure per capita (in EUR)

Również wydatki na
reklamę telewizyjną
per capita pokazują wielką różnicę między Państwami Członkowskimi.

In addition
television advertising
expenditure per capita shows a marked difference between the Member States.
Również wydatki na
reklamę telewizyjną
per capita pokazują wielką różnicę między Państwami Członkowskimi.

In addition
television advertising
expenditure per capita shows a marked difference between the Member States.

...mógł wyniknąć z tego, że TV2 wykorzystała swoją mocną pozycję do obniżenia całkowitych wydatków na
reklamę telewizyjną
poniżej poziomu, który istniałby w przypadku normalnej konkurencji.

...stem from TV2 having used its stronger position to bring down the overall level of spending on
television advertising
below what it would have been under normal competition.
Niski poziom cen mógł wyniknąć z tego, że TV2 wykorzystała swoją mocną pozycję do obniżenia całkowitych wydatków na
reklamę telewizyjną
poniżej poziomu, który istniałby w przypadku normalnej konkurencji.

A depressed level of prices could stem from TV2 having used its stronger position to bring down the overall level of spending on
television advertising
below what it would have been under normal competition.

Podział wydatków na
reklamę telewizyjną
z dochodu krajowego brutto był wyższy niż w krajach południowych, np. Portugalia (6,66 ‰), Grecja (4,04 ‰), Włochy (3,22 ‰) oraz Hiszpania (3,21 ‰).

Television advertising
expenditure as share of GDP were high in the southern countries as Portugal (6,66 ‰), Greece (4,04 ‰), Italy (3,22 ‰), and Spain (3,21 ‰).
Podział wydatków na
reklamę telewizyjną
z dochodu krajowego brutto był wyższy niż w krajach południowych, np. Portugalia (6,66 ‰), Grecja (4,04 ‰), Włochy (3,22 ‰) oraz Hiszpania (3,21 ‰).

Television advertising
expenditure as share of GDP were high in the southern countries as Portugal (6,66 ‰), Greece (4,04 ‰), Italy (3,22 ‰), and Spain (3,21 ‰).

Formy handlowego przekazu audiowizualnego obejmują między innymi:
reklamę telewizyjną
, sponsorowanie, telesprzedaż i lokowanie produktu;

Forms of audiovisual commercial communication include, inter alia,
television advertising
, sponsorship, teleshopping and product placement;
Formy handlowego przekazu audiowizualnego obejmują między innymi:
reklamę telewizyjną
, sponsorowanie, telesprzedaż i lokowanie produktu;

Forms of audiovisual commercial communication include, inter alia,
television advertising
, sponsorship, teleshopping and product placement;

W krajach południowych wydatki na
reklamę telewizyjną
są wyższe niż w nordyckich Państwach Członkowskich.

In the southern Member States
television advertising
expenditure is considerably higher than in the northern Member States.
W krajach południowych wydatki na
reklamę telewizyjną
są wyższe niż w nordyckich Państwach Członkowskich.

In the southern Member States
television advertising
expenditure is considerably higher than in the northern Member States.

W południowych państwach członkowskich wydatki na
reklamę telewizyjną
są znacznie wyższe niż w państwach północnych [94].

In the southern Member States, spending on
television advertising
is considerably higher than in the northern Member States [94].
W południowych państwach członkowskich wydatki na
reklamę telewizyjną
są znacznie wyższe niż w państwach północnych [94].

In the southern Member States, spending on
television advertising
is considerably higher than in the northern Member States [94].

Jak stwierdziła Komisja w komunikacie wyjaśniającym poświęconym niektórym aspektom przepisów o
reklamie telewizyjnej
zawartych w dyrektywie o telewizji bez granic [24], rozwój nowych technik reklamy...

...by the Commission in its interpretative communication on certain aspects of the provisions on
televised
advertising in the ‘
Television
without frontiers’ Directive [24], the development of new a
Jak stwierdziła Komisja w komunikacie wyjaśniającym poświęconym niektórym aspektom przepisów o
reklamie telewizyjnej
zawartych w dyrektywie o telewizji bez granic [24], rozwój nowych technik reklamy i innowacje marketingowe stworzyły nowe skuteczne możliwości zamieszczania audiowizualnych przekazów handlowych w ramach tradycyjnych usług rozpowszechniania, dzięki czemu przekazy te mogą w tych samych warunkach lepiej konkurować z innowacyjnymi usługami na żądanie.

As has been recognised by the Commission in its interpretative communication on certain aspects of the provisions on
televised
advertising in the ‘
Television
without frontiers’ Directive [24], the development of new advertising techniques and marketing innovations has created new effective opportunities for audiovisual commercial communications in traditional
broadcasting
services, potentially enabling them better to compete on a level playing-field with on-demand innovations.

Jak stwierdziła Komisja w komunikacie wyjaśniającym poświęconym niektórym aspektom przepisów o
reklamie telewizyjnej
zawartych w dyrektywie o telewizji bez granic [25], rozwój nowych technik reklamy...

...by the Commission in its interpretative communication on certain aspects of the provisions on
televised
advertising in the ‘
Television
without frontiers’ Directive [25], the development of new a
Jak stwierdziła Komisja w komunikacie wyjaśniającym poświęconym niektórym aspektom przepisów o
reklamie telewizyjnej
zawartych w dyrektywie o telewizji bez granic [25], rozwój nowych technik reklamy i innowacje marketingowe stworzyły nowe skuteczne możliwości zamieszczania audiowizualnych przekazów handlowych w ramach tradycyjnych usług rozpowszechniania, dzięki czemu przekazy te mogą w tych samych warunkach lepiej konkurować z innowacyjnymi usługami na żądanie.

As has been recognised by the Commission in its interpretative communication on certain aspects of the provisions on
televised
advertising in the ‘
Television
without frontiers’ Directive [25], the development of new advertising techniques and marketing innovations has created new effective opportunities for audiovisual commercial communications in traditional
broadcasting
services, potentially enabling them to compete better on a level playing-field with on-demand innovations.

...informacji o opłatach roamingowych za pomocą odpowiednich środków, takich jak faktury, internet,
reklama telewizyjna
lub przesyłki reklamowe.

...should provide information on roaming charges by appropriate means such as invoices, the internet,
TV advertisements
or direct mail.
Dostawcy usług roamingu powinni udzielać informacji o opłatach roamingowych za pomocą odpowiednich środków, takich jak faktury, internet,
reklama telewizyjna
lub przesyłki reklamowe.

Roaming providers should provide information on roaming charges by appropriate means such as invoices, the internet,
TV advertisements
or direct mail.

...informacji o opłatach roamingowych za pomocą odpowiednich środków, takich jak faktury, Internet,
reklama telewizyjna
lub przesyłki reklamowe.

...should provide information on roaming charges by appropriate means such as invoices, the internet,
TV advertisements
or direct mail.
Operatorzy macierzyści powinni udzielać informacji o opłatach roamingowych za pomocą odpowiednich środków, takich jak faktury, Internet,
reklama telewizyjna
lub przesyłki reklamowe.

Home providers should provide information on roaming charges by appropriate means such as invoices, the internet,
TV advertisements
or direct mail.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich